Steun Nationaal Epilepsie Fonds, Youth on the Move!

Crowdsourced Funding Development Projects

Youth on the Move is een Keniaanse organisatie voor en door jongeren met epilepsie en rekent af met het onbegrip rondom epilepsie.

De organisatie is opgezet door jongeren in Kenia met epilepsie in samenwerking met mij, Karyn. Tijdens mijn studie liep ik stage in Kenia en zag ik op televisie een rapportage van een jongen met epilepsie die vastgebonden wat omdat mensen niet wisten wat ze met hem aanmoesten. Na onderzoek naar bestaande organisaties voor jongeren met epilepsie ontdekte ik dat er alleen nog maar een organisatie was die medische zorg aanbiedt, maar geen persoonlijke begeleiding. Dit motiveerde mij om Youth on the Move op te starten tijdens mijn afstudeerjaar. Hiervoor hebben wij brainstormsessies met de jongeren met epilepsie in Kenia gehouden, en vanuit hun eigen wensen en ideeën een projectvoorstel gemaakt en fondsen geworven. Het project is sinds 2007 officieel geregistreerd in Kenia als een NGO. De NGO heeft een officieel Keniaans bestuur dat maandelijks bij elkaar komt.

De jongeren werken vanuit hun trainingscentrum in Nairobi West waar zij een klaslokaal en een cybercafe hebben. De cyber biedt jongeren de mogelijkheid om via internet ervaringen uit te wisselen met jongeren met epilepsie wereldwijd, en tegelijkertijd kunnen de jongeren met het inkomen van de cyber de huur voor de locatie betalen.

Steun dit project!

Tags: , , , , ,

About zia505

The world is changing right before my eyes. Sometimes I don't know how I will ever keep up. There are so many ideas floating around on this internet. If only I had the means to collect them....

Leave a Reply

